torsdag 1 november 2012

V. 27+2!

Hej. Gud vad fort tiden går! Veckorna bara flyger förbi! Imorgon är det liksom helg igen!! :) så skönt med lite ledigt igen! :)

Sitter just nu hemma hos syrran och väntar på att älsklingen ska komma hem från jobbet. Stackarn har vart där verkligen hela dagen, då han stannade kvar efter han slutat för att mecka med syrrans bil :/ hoppas han ringer snart och säger att han är på g hem! :)

Min lilla häst har ju vart skadad för er som inte visste det! :/ han har haft Lymfangit. :( men han är mycket bättre nu. Det började med att han var jätte svullen och halt på höger bak :/ förr förra onsdagen började det. Så på fredagen ringde jag Distriktsveterinärerna för om lite råd på vad jag kunde göra, men när jag förklarade att han var svullen, varm och halt så sa hon att dom ville komma ut och titta till honom samma dag! Så de va bara att boka tid och låta dom komma ut och titta på honom.
Det var då jag fick klarheten i att han hade Lymfangit. :/ så han fick äta medicin i några dagar! Så nu är han bra igen. Inge halt, svullen eller varm! :) så skönt. :)
Så på senaste har jag nog rört på mig mer än jag gjorde innan jag blev med barn! Har fått gå på promenader med Blue sen han fick Lymfangit. Nu skulle han dock kunna börja ridas igen, men har inte riktigt vågat då det är så mörkt på kvällarna nu :/ men nu i helgen ska jag försöka hoppa upp och skritta lite iaf!
Om jag inte slänger upp Rebecca först ;) man vet ju aldrig med Blue!! :)

Nej nu ska jag umgås lite med syster min! Här kommer lite bilder på Blue och magen ;)

Inga kommentarer: